Gaat je iPhone binnen de garantie kapot, dan moet Apple je een nieuw toestel aanbieden i.p.v. een gerepareerde refurbished toestel. Dit heeft de rechter besloten nadat een Nederlandse Apple klant een rechtszaak had aangespannen tegen Apple.

De klant was het niet eens met de procedure van Apple om een refurbished/gereviseerde iPhone als vervangend toestel aan te bieden. Dit gebeurd als er een probleem optreed met een iPhone die Apple niet kan repareren binnen de garantie termijn.

De rechter oordeelde dat een toestel met een waarde van €799 niet binnen 8 maanden onherstelbaar defect mag zijn. In dat geval kan een klant zich beroepen op garantie en dan een nieuw toestel behoort te krijgen. In deze zaak moest Apple het bedrag van €799 terug betalen en de rechtszaakkosten betalen.

Heb jij een soortgelijk geval meegemaakt? Laat het ons dan weten hoe jij het hebt opgelost.
Is jouw toestel ook onherstelbaar defect binnen de garantietermijn van een jaar en wil Apple jou ook een refurbished model aanbieden? Teken dan schriftelijk bezwaar aan en verwijs naar deze rechtszaak. Gaat Apple dan nog niet overstag, schakel dan je rechtsbijstandsverzekering in. Overigens is het ook een discussie of de garantie volgens de wet 2 jaar moet zijn, daar waar Apple een jaar fabrieksgarantie biedt.

Garantie artikel in de voorwaarden van Apple:

Apple garantie-nederland

  1. Lucinda Schipper

    Ik heb 3 weken geleden een abonnement afgesloten bij telfort en kreeg daar een iPhone 6S bij, nu is na 2 weken al de iPhone kapot, valt elke keer uit scherm begint met een hele rare kleur, gaat van rosé naar groen enz en dan ineens valt hij uit, telfort gebeld, nu moet ik hem 16 km verder op brengen en dan wordt hij zo gezegd gemaakt, maar ik ben hem dan wel 2 weken kwijt, het lijkt mij logisch dat ik gewoon gelijk een nieuwe krijg ipv dat ze het gaan proberen te maken?

Leave a Reply